Princip je jednoduchý. Spalovací motor slouží pouze k výrobě elektrické energie, která následně putuje do elektromotoru a celý vůz pohání. Používá tak široce rozšířený dieselelektrický pohon používající elektrický přenos výkonu.
Automobilka pro své testy použila 1,6 litrový přeplňovaný motor V6 vyráběný firmou Mercedes v týmu Mercedes-AMG F1. Jedná se o jeden z nejefektivnějších spalovacích motorů. Má tepelnou účinnost asi 50%.
Elektrický přenos výkonu z generátoru do motoru je nejlepší kompromis mezi výkonem a účinností. Motor je pouze ve fázi testů a zkoušek. Jeho uvedení na trh není zatím jisté.
Velice efektivní motor, použitelný pro další možné testy, vyvinula také automobilka Mazda. Motor SkyActive-X, využívající kompresního zapalování řízeného svíčkou, má velice podobnou účinnost. Je možné, že i vyšší, než použitý motor od Mercedesu. Mazda však nezveřejnila veškeré informace o motoru.
Výsledná procentuální účinnost pohonu však není s jistotou určitelná, právě díky elektrickému přenosu výkonu. V železniční dopravě je tento druh přenosu výkonu u elektřinou zvenčí nenapájených lokomotiv drtivě převažující. U aut naopak v minulosti zvítězil převážně mechanický přenos výkonu z motoru rovnou na kola. Elektrický přenos výkonu mají jen některé specializované stroje (ještěrky, obrovské důlní nakladače...). Často se tento přenos výkonu používá také v lodní dopravě.
Pokud se tento motor uchytí, mohl by otřást základy automobilového průmyslu čistě elektrických vozidel. Konkuruje totiž omezenému a značně neproměnlivému výkonu baterií v těchto vozidlech.
Zdroj: CarThrottle
Zdroj úvodního obrázku: Garett Mizunaka


Jan Geist
Narozen v Děčíně, studující v Praze paleontologii. Hraji na kytaru a krom pár písniček a básniček jsem nikdy nic pořádně nepsal, ač je plánů hodně. Nesnáším pseudoplatany a SUVčka.
sledovat :
Vstup do diskuze