Hamburg Electric Autonomous Transport (HEAT), pilotní projekt autonomních autobusů, který zahájil testový provoz v roce 2019 se přesunul do další fáze. Zatímco v první fázi bylo samo-řídící vozidlo pod dohledem pouze řidiče, v druhé fázi bude pilotáž otevřena i pro pasažéry.
HEAT je projekt výzkumu a vývoje spadající pod společnost HOCHBAHN, jeden z hlavních dopravců v Hamburku. Plán společnosti HOCHBAHN je prostý - využít autonomní autobusy ke komerčnímu využití na plný úvazek.
Projekt HOCHBAHN zahrnuje řadu známých partnerů, včetně společností z německého průmyslu. Je součástí městské strategie pro inteligentní dopravní systémy (ITS) v oblasti „Automatizované a propojené jízdy“ (Automated and Connected Driving).
Podle slov MatthiaseKratzsche, ředitele technologie IAV, se nyní může začít testovat vylepšený autobus HafenCity. V posledních měsících se HEAT zaměřoval především na analýzu dat z první testovací fáze a vylepšoval klíčové hardwarové a softwarové komponenty s cílem připravit autonomní autobus na další fázi projektu. Na základě pilotáží je společnost HOCHBAHN přesvědčena, že autonomní autobus nyní zvládne mnohem delší vzdálenosti ve srovnání s loňským rokem a nebude mít problémy v interakci s ostatními účastníky silničního provozu.
Zatímco první fáze pokusů byla zaměřena na sběr dat a analýzu autonomních reakcí, druhá fáze má za cíl otestovat interakci mezi vozidlem a dostupnou infrastrukturou.
“Očekáváme, že dosáhneme jasného pokroku v technologickém rozvoji autonomního řízení,“ doplnil Matthias Kratzsch.
V současné době bohužel neexistuje žádný právní precedens, který by povoloval využití zcela autonomních vozidel bez dozoru řidiče v praxi. I na poli legislativy se společnost HOCHBAHN s projektem HEAT chce aktivně podílet na jeho vývoji.
Originální článek: https://www.intelligenttransport.com/transport-news/102053/hamburg-autonomous-bus-project-moves-into-second-phase-of-trials/
Foto: intelligenttransport

Vstup do diskuze