Firmy jako Toyota Motor Europe (TME), společnost pro mobilitu Holo a finská Sensible 4 ohlásily spolupráci na pilotním testování autonomních vozidel. Ty budou v roce 2021 v Oslu součást systému veřejné dopravy.
Toyota Proace, autonomní vozidlo, které v rámci projektu bude v norském hlavním městě testováno, je vybaveno softwarem pro autonomní řízení od společnosti Sensible 4. Společnosti tvrdí, že Proace je vhodným vozidlem pro zmíněný projekt automatické přepravy především kvůli své kapacitě až pro šest cestujících a dále také kvůli rampě pro invalidní vozík.
"Naši inženýři úzce spolupracovali s TME na dovybavení vozidla naším softwarem pro autonomní řízení. Jsme velmi hrdí na to, že jsme se mohli podílet na největším projektu modernizace vozidel Toyota v Evropě,“ uvedl Harri Santamala, výkonný ředitel Sensible 4.
Společnost Sensible 4 uvádí, že účelem zkoušek vozidel s vlastním řízením je prozkoumat způsoby, jak integrovat autonomní vozidla do služby veřejné dopravy, kterou v Oslu provozuje společnost Ruter. Zároveň má tento projekt přispět ke snížení využití soukromých automobilů.
Služba se bude jmenovat linka 529 a bude fungovat po dobu jednoho roku. Pokud budou partneři pracovat tak dlouho, doufají, že budou schopni důkladně otestovat a zajistit, aby software skutečně fungoval za všech povětrnostních podmínek, která v reálných situacích mohou nastat.
„Autonomní vozidla doplňují již existující síť veřejné dopravy poskytováním nových přepravních služeb na poslední míli. Jsme velmi rádi, že Ruter chce být v čele tohoto vývoje. Společně můžeme poskytnout chytřejší a udržitelnější způsob dopravy,” dodává Harri Santamala.
Severské povětrnostní podmínky (spousta sněhu a deště) opakovaně vytvářely problémy pro autonomní vozidla v Norsku. Software pro autonomní řízení Sensible 4 se specializuje na vlastní řízení v náročných povětrnostních podmínkách. Využívá algoritmy pro efektivní 3D zpracování dat LiDAR, inteligentní systém fúze senzorů a umělou inteligenci, aby zajistil, že vozidla zůstanou na silnici i v těch nejnáročnějších podmínkách.
"Aby se autonomní vozidla stala hlavním proudem, musí pracovat v každodenních podmínkách, jako v dešti nebo sněhu." Řízení v Norsku je pro nás skvělou příležitostí k otestování výkonu našeho softwaru. Pokud to funguje tady, funguje to všude,“ říká Santamala.
Podle plánu budou lidé v Oslu moci začít využívat novou nabídku cestování v prvním čtvrtletí roku 2021. Do té doby obě vozidla nejdříve zmapují oblast a poté provedou celkem pět set hodin testování bez cestujících na palubě, jak vyžadují norské silniční úřady.
Zdroj: https://www.intelligenttransport.com/transport-news/112949/oslo-self-driving-trial/
Foto: Sensible 4


Vstup do diskuze