Americký gigant na poli rychlého občerstvení Burger King včera zveřejnil 45sekundové video, jehož hlavní roli ztvárnil Whopper, jeden z burgerů v nabídce řetězce. Na tom by ještě nebylo nic zvláštního, kdyby video nebylo time-lapse záběrem toho, co se s burgerem postupně děje necháte-li ho odložený po dobu 34 dní. Vše dospěje do stavu, kdy je celý burger pokrytý silnou vrstvou zelené plísně. Postupné zrání plesnivého povrchu můžete sledovat na detailním videu ve vysokém rozlišení.

A právě na plesnivění Whopperu je Burger King patřičně hrdý. Než vám ale řekneme proč, připomeňme, že podobné pokusy lidé prováděli i s produkty ze sítě McDonald‘s. Ty si údajně zachovaly svoji čerstvou podobu i po několika týdnech. Příkladem může být pokus v dokumentu Super Size Me. Někteří Američané dokonce údajně uchovali hamburger z McDonald‘s po dobu několika let, aniž by došlo k jeho rozkladu nebo plesnivění. Přestože se společnost McDonald‘s ohradila, že i jejich produkty ve vhodných podmínkách začnou plesnivět a rozkládat se, nic to nemění na tom, že potraviny z fast foodu jsou typicky plné konzervantů.

Tím se dostáváme k účelu kontroverzní kampaně Burger Kingu. Tento řetězec se totiž rozhodl k významnému kroku – odstranění všech umělých barviv, dochucovadel a konzervantů ze svého Whopperu, a to ve většině evropských zemích a ve 400 restauracích ve Spojených státech amerických. Společnost je na tento přelomový krok velice pyšná a slaví ho tak na svém videu. Jakkoliv se tato změna zdá jako dobré rozhodnutí, otázkou zůstává, zda video plesnivějícího produktu neodradí potenciální zákazníky od návštěvy Burger Kingu.

zdroje: fastcompany.com, vice.com

úvodní obrázek: Burger King