Bolt představuje vlastní elektrickou koloběžku
Firmu Bolt nejspíše znáte jako alternativní taxislužbu. Do svého portfolia nyní však nově zahrnula také provoz elektrických koloběžek. Nový model si Bolt sám interně navrhl a nechal vyrobit přesně na míru. Důraz byl kladen zejména na dlouhou životnost a jednoduchou opravitelnost součástek.
„Díky inovativnímu modulárnímu designu jsme schopni opravit většinu poškozených koloběžek a nemusíme je vyhazovat. Jsme tak schopni snížit množství produkovaného odpadu a současně dokážeme ve srovnání s konkurenty udržet nejnižší celkové náklady na jejich výrobu a údržbu,“ říká Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední Evropu.
A výsledek? Unikátní hliníková koloběžka o 17 kilogramech, která na jedno nabití ujede více než 40 kilometrů. Své řidiče však potěší také svou rychlostí – na plný výkon je schopna jet až 25 km/h.
Apify spouští Realitního psa a Investiční kalkulačku
Další novinkou je start-up Apify, který mají na svědomí dva spolužáci z MFF UK, Jakub Balada a Jan Čurn. Ti v rámci nového projektu vyvinuli aplikaci Realitní pes, která pomocí web scrapingu sbírá data z 27 realitních serverů – a to každých deset minut. Uživatelé hledající určitou nemovitost tak dostanou e-mailovou notifikaci ihned poté, co se vytoužená nabídka objeví.
Aby toho nebylo málo, tak Apify rozjíždí také projekt nazvaný Investiční kalkulačka, která sama vypočítá návratnost investice pro každou nemovitost. Tento nástroj pro svůj výpočet využívá průměrné ceny nájmů a statistiky, jak dlouho trvá v průměru byt pronajmout nebo prodat.
Sportlito připravuje unikátní sportovní zpravodajství
Za posledním novinkovým start-upem stojí ostřílený Antonín Parma, bývalý ředitel Livesportu. Ten chce se svým projektem Sportlito nabídnout sportovním fanouškům online zpravodajství, které tu ještě nebylo.
Zatímco běžná sportovní zpravodajství napíšou o aktuálním průběhu zápasu jen pár krátkých informací, Sportlito chce svým uživatelům předat mnohem víc: obraz, emoci i kontext. Ve Sportlitu chceme propojit faktickou informaci o tom, co se na hřišti děje, s vizuální složkou a následně ji pro každého fanouška přizpůsobit na míru,“ popisuje v krátkosti hlavní myšlenku nového projektu Antonín Parma. Sportovní nadšenci se tak už brzy mohou těšit na pravidelnou porci zábavy a aktuálních informací ve formě populárních instagramových Stories.
Zdroj textu: redakční článek Czechsight
Zdroj obrázku: Czechsight


Petra Pruden
Nadšená socioložka, která ráda píše o nových start-upech, vědě i technologii. Miluje sport, grafický design a mexickou kuchyni.
Vstup do diskuze