Odečet vody, plynu a elektřiny včetně ostatních poplatků by mohl být v následujících letech snadno přístupný v jedné aplikaci. Zároveň by bylo možné v budově díky inteligentní síti Smart Grid optimalizovat tok energie a snížit její spotřebu. Díky tomu dojde i ke snížení emisí skleníkových plynů, jak potvrzuje CEO společnosti, Miro Hachlinec.

„Integrujeme různé oblasti průmyslu, a současně přinášíme na trh inovace v energetické udržitelnosti. Správu budov chceme nejen modernizovat, ale taky snižovat podíl celosvětových emisí, který generují budovy samotné. Rozhodli jsme se proto, že k softwarovému produktu přidáme hardwarovou podporu v oblasti měření a monitorování energií. Analogovou společnost díky tomu měníme na digitální. Úspory na energiích, a tím i na tvorbě CO2, přitom mohou dosahovat až 30 %. To je skutečně zásadní číslo. Přitom není vyžadována zásadní investice,“ říká Hachlinec.

Zdroj: BeiT

Hardwarovou částí produktu BeiT je budování sítě vzdálených měřičů energií. Ty mohou sloužit jak pro distributory, tak pro spotřebitele jako regulátory výroby a spotřeby. Optimalizace inteligentních sítí Smart Grid pak umožní regulaci v místním i globálním měřítku.

Software je zatím směřován primárně pro společnosti. Avšak digitalizace firem není jediným cílem. „Úspěšná integrace softwaru bude mít markantní podíl na zlepšení úrovně informací pro obyvatele bytových jednotek či jednotlivé nájemníky. Integrace IoT nám umožňuje plnou automatizaci sloužící pro potřeby všech zákazníků. Budujeme digitální řešení, které dokáže pokrýt nejširší množství procesů a dat v celém hodnotovém řetězci bydlení,“doplňuje Miro Hachlinec.

Doba, kdy se dočkáme kompletní digitální správy klasického bytu či domu tak není daleko. S přihlédnutím na celosvětovou energetickou situaci je to funkce velmi žádoucí.

Zdroj: TZ BeiT
Foto: Se svolením BeiT

Více z technologií na CZECHSIGHT:

Vysvětleno: Trh s elektřinou a jak se na něm stanovuje cena elektřiny
Proč je cena elektřiny tolik závislá na ceně zemního plynu? Proč ceny v ČR kopírují zahraniční trhy? Jak funguje trh s elektřinou? Odpovědi na tyto a další otázky naleznete v našem podrobném vysvětlení.
Dánsko plánuje do roku 2030 zavést “zelené” vnitrostátní lety
Dánsko se do roku 2030 zredukovat emise vnitrostátních letů. Jedním z řešení by mohla být vodíková letadla společnosti Airbus. Zda a jak přesně by se to mělo podařit, je zatím ve hvězdách.