Mark Zuckerberg si uvědomuje, že Facebook selhal při minulých volbách amerického prezidenta. Zde je plán, jak zabránit především ruským vlivům během voleb v následujících letech, a to nejen v USA.
V roce 2016 se podařilo ruským agentům pomocí sociálních sítí ovlivnit volbu amerického prezidenta. Mark Zuckerberg v současnosti již uznává, že Facebook nebyl schopný reagovat na vlnu dezinformací a zabránit tak účinně ruským snahám. Firma se v té době zaměřovala na odhalování hackerských pokusů a nedokázala potlačit organizované šíření lživých informací. Hlavní výzvou nyní budou americké prezidentské volby konané v roce 2020.
Po zkušenosti z roku 2016 se Facebook, ve kterém pracuje údajně více než 35 tisíc lidí na zajištění bezpečnosti, poučil a daří se mu lépe potlačovat organizované kampaně. Ty jsou nejčastěji koordinovány ze strany Ruska, Iranu, nebo Číny. Ruské skupiny často vytvářejí umělou podporu prezidenta Donalda Trumpa a útočí na kandidáty z řad Demokratů. Kampaně ale nemíří pouze na americké uživatele. Facebooku se již podařilo zachytit a potlačit aktivity, které cílily na volby ve Spojených státech amerických, Jižní Americe a Severní Africe.
Nyní přichází Facebook se službou zvanou "Facebook Protect". Ta přináší lepší ochranu pro účty zvolených politiků, kandidátů, nebo jejich pracovních týmů. Společnost zároveň přitvrdí svůj boj s falešnými informacemi. Doposud se Facebook zaměřoval především na kampaně, které mají odradit uživatele od účasti ve volbách. Firma údajně odstranila již více než 45 tisíc příspěvků odrazujících voliče.
Přese všechny snahy nachází Facebook i řadu kritiků, a to především kvůli tomu, že odmítl odstranit lživé informace prezentované přímo politiky v jejich kampaních. Společnost se brání tím, že nechce cenzurovat politickou reklamu a že umožnění levné politické propagace skrze sociální sítě dává politikům šanci dát o sobě vědět.
zdroj obrázku: koeppeldirect.com
Michal Palas
Ekonom, vášnivý sportovec a fanoušek moderních technologií.
Vstup do diskuze