Po desetiletí byl Ford Mustang synonymem pro burácející motor a hektolitry spáleného benzínu. To se teď mění, protože Ford vsází svoji budoucnost na elektrické SUV.
Americká automobilka Ford reaguje na dva největší trendy poslední doby. Ve Fordu se rozhodli uspokojit neustále rostoucí zájem o nadrozměrné silniční koráby známé pod označením SUV (zkratka Sport utility vehicle). Ford navíc nabídne své SUV v elektrické verzi. Vysoká spotřeba paliva je jednou z nejvíce problematických vlastností tradičních SUV. Ford představil svůj model Mustang Mach-E oficiálně včera v rámci Los Angeles auto show.

Volba označení Mustang je přitom velice zajímavá, protože tímto názvem se doposud honosila pouze čistě sportovní vozidla. Mach-E je navíc prvním novým modelem Mustangu od roku 1964. Zatímco většina výrobců nabízí elektrické automobily kompaktnějších rozměrů, SUV od Fordu nebude žádný troškař a nabídne hromadu prostoru pro celou rodinu. Velké rozměry neznamenají malý dojezd. Výrobce mluví o příjemných 480 kilometrech na jedno nabití v případě úsporné verze automobilu. Nejvýkonnější verze zase nabídne až 332 koňských sil.

Cena vozidla bude začínat na necelých 44 tisících dolarů (přibližně 1 mil. korun). První kusy by se měly dostat k budoucím majitelům koncem příštího roku. Rok 2021 by poté měl přinést ještě nadupanější verzi GT. Zde se bavíme již o motoru s 459 koňskými silami a zrychlením z 0 na 100 za 4 sekundy.
Mach-E má být konkurencí pro Teslu a může se jednat o trefu do černého. Nabídne totiž kombinaci ekologického pokrokového pohonu s praktičností a pohodlím velkého SUV a to vše s nádechem brutální síly a nespoutanosti, kterou známe z vozidel Mustang. Věrnost tradici Mustangu byla zachována i po designové stránce. Odkazem jsou například typická koncová světla rozdělená na tři části nebo nadzvednutá příď automobilu. Ne každého ale překvapivá novinka nadchla. Najdou se mnozí kritici, kteří spekulují, že konzervativní fanoušek Mustangu rozhodně neocení "rodinný" crossover, navíc s elektrickým motorem.
zdroj úvodního obrázku: motor1.com


Michal Palas
Ekonom, vášnivý sportovec a fanoušek moderních technologií.
Vstup do diskuze