Průkopnická baterie je hybridem, kombinujícím běžné lithium-iontové články a ultrakapacitory, vyvinuté přímo Skeletonem. Ty obsahují zakřivenou tandemovou konstrukci z grafenu. Lithiové baterie umožňují uložení velkého množství energie, nabíjí se však poměrně pomalu. Pro elektromobilismus je to jedna z klíčových překážek, které se mnoho firem snaží překonat.
Již dříve s tímto řešením přišly společnosti jako Nawa - sestavit hybridní energetický systém zahrnující jak lithium, tak superkondenzátory. Lithium poskytne systému dlouhodobé úložiště s vysokou hustotou, kondenzátory pak vysoké výkony a schopnost fungovat ve velmi širokém rozsahu teplot. Mimo to dodává systému možnost super rychlého nabíjení.

Přesto je řečených 15 sekund poněkud zavádějících - ačkoli se ultrakondenzátory mohou nabíjet rychle, lithiové části jim zdaleka nestačí. Tento krátký časový interval tak pomůže k velmi rychlému dobití kondenzátoru, který poskytne dostatek energie například pro jízdu na krátkou vzdálenost. V případech, kdy by se SuperBattery v elektromobilech využívala, by tento způsob nabíjení zřejmě sloužil jako jakási nouzová rezerva.
Společnost Skeleton se nechala slyšet, že již podepsala miliardový kontrakt s nejmenovaným výrobcem automobilů, který tuto technologii hodlá uvést na trh. Současně pracuje na zvýšení energetické hustoty svých baterií a předpokládá, že ji v dlouhodobém časovém měřítku zvýší desetinásobně.
Zdroj: New Atlas, zdroj titulní fotografie: Mika Baumeister, Unsplash

- TECHNOLOGIE
- Technology
- ELEKTROMOBILITA
- ELECTROMOBILITY
- ELEKTRONIKA
- ELECTRONICS
- BATERIE
- BATTERY
- NABÍJENÍ
- CHARGING
- UDRŽITELNOST
- SUSTAINABILITY

Lukáš Kekrt
Populizátor vědy, ultramaratonec a naivní tramp, mikrobiologie, Karlova Univerzita
sledovat :
Vstup do diskuze