V závodech IndyCar budou od roku 2022 používány ekologičtější hybridní motory. Postaveny budou na spalovacích základech od Hondy nebo Chevroletu a budou využívat hybridní systém, se kterým dokáží vyprodukovat výkon o síle 900 koní.
V současnosti se v serii IndyCar používají motory o síle 500 neo 700 koní. To znaméná, že s ekologičtějšími motory, které zúžitkují méně paliva, přijde i větší výkon. Hybridní multifázový motor zahrnuje mj. systém uchovávání elektrické energie, který dokáže znovu použít energii vytvořenou bržděním. Další novinkou je možnot restartu auta přímo z kokpitu. Dříve bylo vyžadováno manuální restartování pomocí ručního elektrického startéru. Díky tomu by mohli jezdci zrychlit a celkové tempo závodu by mělo být vyšeí bez zbytečných prodlev.
President Jay Frye se však nebojí, že by IndyCar ztratil ze své autenticity. "Naše budoucnost bude vždy stavět na základech z minulých let. Rychlost a hlučnost patří neodmyslitelně k naší image. Avšak díky moderním technologiím ji dokážeme zachovat i s ekologickými hybridními motory."
Není to poprvé, kdy IndyCar zavádí podobnou technologickou novinku. V současnosti jsou přímo v autech přítomny HD kamery a používají se LED diody, které dokáží jezdce identifikovat na trati v reálném čase a zajistit větší přehlednost závodu.
Zdroj: Engadget, Foto: Autoweek


Petr Kašík
V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie
sledovat :
Vstup do diskuze