Apple je ve světě technologií pojem. Vyrábí velké množství produktů, které jsou velmi úspěšné a jako značka je nakousnuté jablko rozpoznatelné po celé planetě. Apple neprodává nejvíce telefonů, ale vzhledem k vysokým cenám jednoznačně vydělává v oblasti smartphonů nejvíce peněz. Apple vyrábí i počítače a v loňském roce představil model Mac Pro. Jeho cena v českých končinách začíná v konfigurátoru na částce 165 tisíc Kč. Jedná se však o profesionální stroj a jeho vysoký výpočetní výkon využijí filmová studia a tvůrci mediálního obsahu. Mnohé „běžné“ uživatele však zaskočila cena příslušenství, která sahá do těžko představitelných výšin.

Ano, kolečka k počítači stojí v případě Applu přes 20 tisíc Kč. To však platí v momentě, kdy si je objednáte po zakoupení Mac Pro. Pokud byste si je nakonfigurovali online, vyjdou vás „jen“ na 12 tisíc. Utratit tolik peněz za kolečka ke stolnímu počítači nedává smysl a zřejmě si je koupí jen pár jedinců na celém světě. Jedná se totiž o geniální tah Applu, kterým si udrží svoji tvář luxusní značky. Celou situaci kolem koleček pro Mac Pro za 700 dolarů ve svém videu dokonale vysvětlil YouTuber Marques Brownlee, který je považován za nejvýznamnějšího tvůrce videí o technologiích.
Apple má na svých produktech velkou marži a vydělává tak v každé z oblastí. Například nedávno představený iPhone SE (2020) stojí v USA sice jen 400 dolarů, ale Apple z každého kusu vydělá skoro 200 dolarů. Dá se tak předpokládat, že marže u kovových koleček ke stolnímu počítači několikanásobně převýší výrobní cenu. Apple jednou za čas představí produkt, který na sebe kvůli předražené cenovce strhne obrovskou pozornost. Tentokrát přišla řada na kolečka, ale v minulosti to byla třeba tištěná kniha s obrázky Apple produktů za 300 dolarů (přes 7 tisíc Kč) nebo zlatá edice Apple Watch za 10 tisíc dolarů (čtvrt milionu korun). To jsou produkty, které si (téměř) nikdo nekoupí.

Takovými kroky se uměle zvyšuje hodnota všech produktů tohoto výrobce. Lidé si totiž obecně myslí, že co je dražší, je kvalitnější. Tato kolečka za 20 tisíc jsou tak jen prostředkem Applu k tomu, aby si udržel pozici hodnotnější značky a mohl prodávat své produkty za vyšší cenu. Koupí si je někdo? S velkou pravděpodobností ne. Vadí to Applu? V žádném případě. Dosáhl totiž svého a i nadále zůstane prémiovou značkou.
Zdroj: https://www.youtube.com/channel/UCBJycsmduvYEL83R_U4JriQ
Zdroj obrázků: Apple.com

David Skopal
Jsem copywriter a marketingový nadšenec ze zlínského kraje, který je zapálený fanoušek smartphonů a mobilních technologií. Mám rád kvalitní jídlo, dobrou náladu a badminton.
sledovat :
Vstup do diskuze