Airbus, Boeing nebo Uber - ti všichni a mnoho dalších se dlouhodobě věnují vývoji létajících aut s cílem tento revoluční způsob dopravy dostat co nejdříve do praxe. Jedním ze světových tahounů tohoto trendu je japonská vláda, která vývoj těchto konceptů tučně dotuje a podle Japan Times je hodlá komercializovat již v roce 2023.
Slibné výsledky na poli vývoje létajících aut přináší zejména SkyDrive, jeden z nejmladších japonských startupů svého typu. Své kořeny zapustil již v roce 2014 jakožto dobrovolnická organizace Cartivator, tvořená směsí lidí z různých průmyslových odvětví, zahrnující automobilismus i letectví. Není to tak dávno, co odhalil svůj model SD-XX, elegantní dvoumístný eVTOL letoun o velikosti osobního automobilu. Při rychlosti 100 km/h dovede urazit několik desítek kilometrů. Generální ředitel SkyDrive Tomohiro Fukuzawa tvrdí, že do roku 2050 dopraví pasažéry do deseti minut na kterékoli místo ze všech 23 čtvrtí hlavního města.

Společnost SkyDrive doufá, že již letos v létě dokončí první letové zkoušky. "Naše letouny hodláme ve velkoměstech jako Tokio či Osaka využít jako leteckou taxi službu. Doprava by ale měla probíhat z bezpečnostních důvodů nejprve nad mořem," říká Fukuzawa, který dříve působil například v automobilce Toyota, kde SkyDrive momentálně své letouny testuje. Podle něj je cílem společnosti prodat do roku 2028 nejméně 100 modelů. Jeden takový vyjde dle Fukuzawy na cenu "drahého auta".
Ačkoli existuje více než 100 projektů, které létající auta vyvíjejí, japonský SkyDrive je zcela unikátní. Jejich SD-XX je totiž nejmenší model na světě a tudíž nezabere více místa, než dvě parkovací místa pro běžné osobní automobily.
Zdroj: The Byte, Japan Times, zdroj titulní fotografie: SkyDrive

- DOPRAVA
- TRANSPORT
- TECHNOLOGIE
- Technology
- LETECKÁ MOBILITA
- AIR TRANSPORT
- CESTOVÁNÍ
- TRAVELING
- STARTUPY
- STARTUPS

Lukáš Kekrt
Populizátor vědy, ultramaratonec a naivní tramp, mikrobiologie, Karlova Univerzita
sledovat :
Vstup do diskuze