Game streaming byl stěžejním bodem letošní E3. Novinky o Google Stadia, Microsoft Game Pass, oznámení Ubisoftu a hlavně přítomnost Netflixu jsou jasné známky toho, kde bude v dalších letech největší hybná síla herní sféry.
Není překvapením, že se Nintendo do této konverzaci nehrne. Je to společnost, která vždy byla trochu mimo hlavní proud a dělala si věci po svém. Někdy to bylo možná na škodu, ale ve většině případů se jí to v mnohém vyplatilo. Možná právě proto má Nintendo tak specifickou fanouškovskou základnu, která je ale značce o to věrnější.
Vzhledem k dlouhé herní historii společnosti, je to zatím trochu škoda. Bylo by skvělé mít přístup ke hrám z celé 30 leté historie Nintenda. Mario, Zelda, Pokémon a další legendární tituly by si jistě zasloužily zpřístupnit širší fanouškovské základně.
Vypadá to, že se do budoucna podobné možnosti dočkáme. Jak řekl zástupce Nintenda pro Ameriku Charlie Scibetta: „Streamování je jistě zajímavá technologie. V současné době ji Nintendo pozorně studuje a zvažuje možné kroky v tomto odvětví. Prozatím však nemáme nějaké konkrétní informace, kterými bychom mohli fanoušky uspokojit.“
Vypadá to tak, že si fanoušci budou muset ještě chvíli vystačit s možností Nintendo eShop, která nabízí čím dál tím více starších titulů, které si mohou zahrát i mladší hráči a to za poměrně přijatelné ceny. eShop je prozatím příjemná alternativa, ale bude stačit i v budoucnu? Nechme se překvapit dalším vývojem situace. Důležité je, že Nintendo možnost streamování zvažuje a to je značný pokrok v jejich herní politice.


Petr Kašík
V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie
sledovat :
Vstup do diskuze