Alza se rozhodla představit projekt budoucnosti rozvážkových služeb pomocí elektromobilů. A proč zrovna elektromobilita? Dle slov Jana Moudříka, ředitele expanze, facility a showroom Alza, se firma vnímá jako technologický leader a inovátor, a je proto naprosto přirozené pokračovat v celosvětovém trendu. „Elektroauta představují obrovský technologický pokrok, kterému věříme. Zároveň chceme zlepšit prostředí, ve kterém žijeme,“ říká Moudřík.
Firma nahrazuje běžná vozidla za elektrická postupně. Zatím Alza vlastní několik elektroaut, elektromotorek a elektrokol, k obměně ale přistupují opatrně. „Není to tak, že vyměníte auto za auto. Je potřeba pár věcí změnit, například naplánovat jinak trasy podle toho, kde lze auto dobíjet.“ K elektromobilitě ale přistupují pozitivně a výzvy, které elektromobilita představuje, se snaží řešit kreativně.
K provozu elektroauta se vyjádřil i jeden z řidičů Alzy, který s elektroautem Maxus EV80 od firmy SAIC Motor jezdí více než rok. Řízení auta si pochvaluje, problém vidí jen v baterii, jejíž dojezdová vzdálenost se s chladným počasím může snížit. Do města je podle řidiče elektromobil ideální, ale od koupě ho odrazuje nedostatek dobíjecích stanic. Aktuálně s elektroautem rozváží zboží do AlzaBoxů a tzv. Prodejen budoucnosti. „Po Praze máme naplánovaný okruh o vzdálenosti kolem 50 kilometrů, který elektroauto na jedno nabití zvládne ujet bez problému třikrát.“
Maxus EV80
Výrobce: SAIC Motor
Výkon: 100kW
Točivý moment: 320nM
Dojezd při maximální záteži: 192km
Baterie: 56 kWh
Cena: 1,3 milion Kč
AlzaBoxy lze nalézt na 587 místech po celé ČR. Prodejny budoucnosti jsou zatím jen tři a všechny v Praze. Alza ale počet AlzaBoxů i Prodejen budoucnosti stále navyšuje, stejně tak jako počet elektrovozidel ve svém vozovém parku. Celou reportáž je možné zhlédnout ve videu.


Petr Kašík
V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie
sledovat :
Vstup do diskuze