Aktuální elektronické jízdní řády zobrazují předpovědi obsazení daného spoje jako „příliš vysoké“ a navrhnou alternativní spojení s nižším odhadovaným počte cestujících.
Německé dopravní sdružení Rhein-Main-Verkehrsverbund(RMV) nedávno zavedlo nový software, který předpovídá počet cestujících. Cestující RMV, kteří plánují cestu přes mobilní aplikaci, mohou nyní před odjezdem zjistit odhadovaný počet cestujících na jejich trase.
Hlavním cílem projektu je obnovit důvěru cestujících v místní veřejnou dopravu. "Naší nejvyšší prioritou je, aby naši cestující nastupovali do autobusů a vlaků s pocitem bezpečí – a to i v době koróny," uvedl při oficiálním představení nové funkce ve Frankfurtu výkonný ředitel RMV, profesor Knut Ringat.
"Díky nové předpovědi obsazenosti se naši cestující těší z nástroje, který jim pomáhá plánovat cesty ještě lépe." Na rozdíl od dálkové dopravy nemáme přístup k údajům o rezervacích – to z nás dělá průkopníky v Německu, pokud jde o předpovědi zatížení v místní veřejné dopravě,“ komentuje dále Knut Ringat.
Předpověď obsazenosti je založena na kombinaci požadavků, tedy vyhledávaných spojení v plánovači cest na webu RMV a v aplikaci určené pro nákup jízdenek. Před agregací a zpracováním dat jsou údaje zbaveny veškerých osobních údajů. Tím je zajištěno, že data zůstanou anonymní.
Aby byly tyto odhady přesnější, je vytvořen další kalibrační faktor pomocí skutečných údajů z frankfurtské veřejné dopravy. Dále za využit í samoučícího se algoritmu dochází v prognóze k zohlednění vnější vlivy, jako jsou dočasná omezení či významné události, během kterých dochází k odlišnému využití veřejné dopravy.
Foto: Manuel Lardizabal, Unsplash

Vstup do diskuze