SuperLearning. Co je na něm tak výjimečné? Například to, že jste se díky němu už spoustu naučili. Jen jste o tom doposud nevěděli...
Když jsme byli děti, našemu učení dominovalo používání pravé mozkové hemisféry. Tato část pracuje především s představami, smysly a pocity - funkcemi, které SuperLearning aktivně využívá.
Redakce CZECHSIGHT se setkala s Janou Maliosovou, která se SuperLearningu věnuje od roku 1992. Dodnes s jeho pomocí vyučuje anglický jazyk a to se skvělou odezvou. Společnost LWE, kterou v devadesátých letech založila, poskytuje soukromé výukové kurzy organizované v malých skupinách, které v krátkém časovém horizontu slibují raketový vzestup i naprostých začátečníků.
Pochopením podstaty SuperLearningu i nejzarytější skeptik rázem zjišťuje, že se tato metoda zcela oprošťuje od zkostnatělého vzdělávání, se kterým jsme se setkali ve školních lavicích a vrací se, tak říkajíc, zpátky ke kořenům.
SuperLearning usiluje o propojení obou mozkových hemisfér. Zatímco levá pracuje výhradně s holými fakty, pravá hemisféra, na rozdíl od své "robotické" sestry, zpracovává představy, pocity, vzpomínky a smysly.
Asi každý z nás pamatuje obecně nenáviděné tabulky, skrze které se učil zpaměti nekonečná množství anglických slovíček, aby bleskově zapamatovanou látku pak zanedlouho zapomněl. SuperLearningové metody namísto nich využívají pro výuku poslech, obrazy a pocity. Propojením obou mozkových hemisfér je pak objem vstřebané látky oproti klasickým učebním metodám mnohonásobný. Stejně tak schopnost si učivo efektivně zapamatovat.
„Nejlepší výsledky dosahují kreativní lidé s dobrou představivostí. Často záchranou jsou tyto kurzy pro lidi s dyslexií, či jinými poruchami učení.“
Stačí se podívat na libovolnou televizní reklamu, která na váš mozek aplikuje prakticky stejný princip. Po shlédnutí příšerného či krásného spotu pak automaticky hodíte do nákupního košíku zubní pastu té či oné značky, aniž byste se o tom sami příliš rozhodovali.
Pro aktivaci pravé mozkové hemisféry je nezbytné zklidnění a přechod mozkové činnosti na alfa vlny, na jejichž frekvenci se student dostává prostřednictvím relaxace, která hraje v SuperLearningu značnou roli.
Stejně jako v tradičním vzdělávání, i při této metodě je základem kvalitní lektor, který má s tímto způsobem výuky zkušenosti. Ve správných rukou lze však dosahovat enormních výsledků ve velmi krátkém čase.

Líbil se vám článek? Odměňte nás sledováním naší stránky na Facebooku. Každá práce něco stojí a bez vaší podpory se neobejdeme. Děkujeme.


Lukáš Kekrt
Populizátor vědy, ultramaratonec a naivní tramp, mikrobiologie, Karlova Univerzita
sledovat :
Vstup do diskuze