Mládež již tolik nečte a nesleduje tradiční média. Místo toho tráví mnozí teenageři hodiny denně na sociálních sítích. Ty tak nabízejí prostor k rychlému šíření informací. Často ale dochází k šíření lží a poplašných zpráv. Ne jinak tomu je v souvislosti s novým koronavirem Covid-19. Sociální sítě zaplavily nejen zprávy plné nesmyslné paniky, ale také různé „zaručené“ informace o prevenci či léčbě nemoci. Facebook se již například rozhodl mazat lživé příspěvky nabízející léčivé prostředky.
Celé dění rozhoupalo také Světovou zdravotnickou organizaci (WHO) k založení vlastního účtu na TikToku, v dnešní době nejpopulárnější síti mezi teenagery. WHO se rozhodlo využít síly této sociální sítě k rozšíření povědomí o nemoci a skutečné prevenci mezi mládež. V prvním videu vystupuje Benedetta Allegranzi, zaměstnankyně WHO, která v něm popisuje důležitost mytí rukou a jak správně kýchat.
TikTok je sociální síť, která stojí především na úsměvných videích plných hudby, vtipného tancování, nebo například vtípků mířených na kamarády. WHO tak svým obsahem příliš nezapadá do trendů dnešních teenageru. Přesto video shlédlo již více než 23 milionů uživatelů. V druhém videu pak WHO vysvětluje, jak a kdy používat roušku. Přestože ani zde autoři neprezentují obsah nějakou zajímavější formou, video si vysloužilo již 30 milionů zobrazení.
Účet Světové zdravotnické organizace má k dnešnímu dni již 175 tisíc sledujících. Přestože je tak stále daleko od popularity mladých influencerů této sítě, musíme kroky WHO ocenit. Jde totiž o cestu, jak relativně levně šířit pravdivé informace mezi miliony mladých uživatelů internetu.
Zdroj:
www.tiktok.com/@who
www.technologyreview.com
podklady pro úvodní obrázek: wikimedia.org


Michal Palas
Ekonom, vášnivý sportovec a fanoušek moderních technologií.
Vstup do diskuze