Toyota testuje novou upravenou verzi solárních panelů, které jsou umístěny na střeše vozu. Novinku firma zveřejnila dříve tento rok ve spolupráci se společností Sharp a japonskou výzkumnou společností NEDO.
Solární panely jsou umístěny na Toyotě Prius a jedná se zatím o prototyp. Vozidlo dokáže přeměnit více než 34% solární energie, což je poměrně velký rozdíl proti dostupným komerčním verzím, které dokáží přeměnit 22%. Navíc oproti svým předchůdcům dokáže nabíjet baterie za jízdy. Jedná se o opravdu velký krok dopředu, jelikož předchozí generece vozidla zvládaly za jízdy napájet pouze rádio a další méně důležité komponenty.
Přidané solární panely dokáží prodloužit dojezdovou vzdálenost asi o 45 km každý den, pokud je automobil vystaven solárnímu záření. Další výhodou je tloušťka solárního filmu, který pokrývá baterie. Jedná se jen o 0,03mm tenkou vrstvu. Díky tomu se dá snáze pokrýt mnohem větší plocha na autě a film tak nemusí být umístěn jen na střeše.
Nová verze bude k vidění na silnících v Japonsku na konci července. Bude testována v různých regionech Japonska, aby došlo k co možná nejkomplexnější zkoušce. Cílem je co nejvíce zefektivnit využití solárních panelů. Solárně nabíjená auta jsou totiž v dnešní době bohužel poněkud v pozadí. Vedle Toyoty Prius PHV se můžeme setkat ještě s nizozemským startupem Lightyear One.
Foto: PV magazine


Petr Kašík
V jedoduchosti je krása. Popularizace vědy. Sport. Knihy. Naivní tramp. Univerzita Karlova, Molekulární biologie
sledovat :
Vstup do diskuze