Poker pro více hráčů dlouho zůstával těžkým oříškem pro umělou inteligenci. To je teď minulostí.
Jak všichni víme, poker je karetní hra postavená na odhadnutí chování protihráčů a schopnosti blafovat. Na rozdíl od šachu nebo Go jde o hru více než dvou hráčů. Ti zároveň nemají příliš velký přehled o herní situaci, protože karty soupeřů zůstávají skryté. Jako takový byl poker dlouho příliš velkým soustem pro umělou inteligenci.
To se ale rychle mění. Před pár lety dokázala umělá inteligence porážet pokerové hráče ve hře 1 na 1. K dalšímu průlomu došlo nyní, kdy umělá inteligence s názvem Pluribus z dílny Carnegie Mellon University a Facebooku dokázala přehrát nejlepší světové hráče (včetně mnohonásobných vítězů světové série Darrena Eliase a Chrise Fergusona) ve variantě Texas Hold'em pro šest hráčů.
Během několika tisíců her dokázal Pluribus soustavně vítězit, přičemž používal pestré a překvapivé strategie a blafoval jako profesionální hráč. Umělá inteligence také mnohokrát nachytala ostatní hráče při blafování. Soupeři schodně popsali, že zatímco u lidských hráčů se vždy najdou slabší stránky, umělá inteligence žádnou takovou slabinu soupeřům nenabídla. Výsledky byly natolik ohromující, že se autoři Pluribusu rozhodli jeho kód nezveřejňovat z obavy před efektem, který by to mohlo mít na internetové pokerové herny.
Tento úspěch umělé inteligence nabízí úvahy o dalším využití. Různé formy obchodování, aukcí, nebo nastavování cen nejsou až tak odlišné od hraní pokeru. Jde hlavně o odhadnutí mnohdy většího počtu soupeřů, jejich strategií a blafování. Nyní se zdá, že by umělá inteligence mohla porážet lidský úsudek i v těchto oblastech.


Michal Palas
Ekonom, vášnivý sportovec a fanoušek moderních technologií.
Vstup do diskuze